fbpx

Vi söker en social och tekniskt intresserad

Supporttekniker / kundtjänstmedarbetare

Till IT-avdelningen söker vi en supporttekniker. Du som söker har ett personligt intresse för teknik och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du är social och tycker om att prata med människor och lösa deras utmaningar. Tjänsten kommer innebära stora möjligheter till personlig utveckling med hjälp av erfarna medarbetare.

Vi behöver dig som är välbalanserad mellan det tekniska och det sociala. Viktigt är också att du är en person som passar bra i gruppen, oavsett ålder, kön eller etnicitet. Du blir anställd i en koncern med framtidstro och korta beslutssteg. 

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:

  • Felsökning, telefonsupport och problemlösning
  • Koordinera supportärenden
  • Support och administration av Microsoft 365
  • Vara tillgänglig och lösningsorienterad gentemot kund
  • Arbete med server & lagring kan också komma att bli aktuellt

Kvalifikationer
Du har gått ut gymnasiet och kanske hunnit jobba med kundtjänst av något slag. Personliga egenskaper och driv att lära dig nya saker är något vi värderar högt. 

Vi tror även att du är:
Serviceinriktad – du prioriterar kundnöjdhet och kan på eget initiativ lösa kundens problem.
Problemlösare – du analyserar situationer och kan identifiera effektiva lösningsåtgärder.
Kommunikativ – du förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.

För jobbet krävs också goda kunskaper i svenska, engelska samt B-körkort.

Meriterande:
Jobbat med IT och/eller kundtjänst
Relevant utbildning inom IT/data/nätverk

Vad ComDaTe kan erbjuda dig
Vår tanke är att du kommer att fasas in i ditt eget ansvarsområde där du på ett fritt sätt löser dina egna arbetsuppgifter, men att du också kommer att ha delansvar i dina kollegors områden då vi är ett litet team. Du kommer att ingå i vår teknikgrupp där vi tillsammans är delaktiga och engagerade i våra arbetsmetoder och vår utveckling. Ingen dag är lik den andra, du kan ha en uppgift på morgonen och en annan på eftermiddagen. Vi uppmuntrar egna förslag till utveckling och förbättring och att det ska finnas utrymme för egna ideér. Hos oss behöver du inte kunna allt men du har ett starkt driv och vill jobba i en organisation som oss.

Villkor
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Kontaktperson:
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Jens Bergman, 0911-23 23 37, jens.bergman@comdate.se

Ansökan:
Skickas till jens.bergman@comdate.se

Varmt välkommen med din ansökan. När anställningsprocessen är över så är vi säker på att du kommer att trivas i ett bra gäng som har roligt både under och utanför arbetstid!

Notera att intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas inom kort, så vänta inte med din ansökan. Dock har vi full förståelse för att du kan ha en uppsägningstid hos eventuell befintlig arbetsgivare. Om tjänsterna blir tillsatta kommer annonsen att tas bort från hemsidan.

Om Comdate
Comdate är ett familjeägt teknikbolag som skapar effektiva lösningar för företag och organisationer inom nätverk, IT-säkerhet, telefoni/UC, mobilitet, plattform, virtualisering och drift, samt larm och säkerhet. Företaget har funnits sedan 1991 och ingår i Nelab-koncernen med anor från 1940-talet. Comdate är idag ett självklart val för kunder som söker innovativa, säkra och kostnadsmedvetna lösningar för sina kommunikationsbehov. Vi verkar rikstäckande.